جدیدترین اخبار و اطلاعات حوزه معماری و شهرسازی

فهرست
۳
دی ۱۳۹۵
ایمیل به دیگران

هتل Akmani Botique – اندونزی / گروه معماری TWS و شرکا

خیابان محل پروژه هتل Akmani Botique ، به عنوان نوار تجاری و گردشگری در مرکز شهر جاکارتا به حساب می آید. این خیابان و مناطق پیرامونی شامل کافی شاپ ها و مراکز تجاری ، هتل ها و دیگر فعالیت های گردشگری میباشد. موقعیت ساختمان هتل Akmani Botique در زمینی محصور بین دو ساختمان دیگر که یکی از […]

  • نام پروژه هتل Akmani Botique
  • طراح گروه معماری TWS و شرکا
  • مهندس سازه Purwa
  • مهندس فضای سبز گروه معماری TWS و شرکا
  • طراحی داخلی گروه معماری TWS و شرکا
  • مکان پروژه Jakarta Capital Region, Indonesia
  • مساحت 1500 متر مربع
  • سال ساخت 2009
  • همکاران طرح Arianto, Budi Setiawan, Grace Dian, Gery, Misbah
  • تاسیسات الکتریکی گروه معماری TWS و شرکا
  • وب سایت http://www.archdaily.com

خیابان محل پروژه هتل Akmani Botique ، به عنوان نوار تجاری و گردشگری در مرکز شهر جاکارتا به حساب می آید. این خیابان و مناطق پیرامونی شامل کافی شاپ ها و مراکز تجاری ، هتل ها و دیگر فعالیت های گردشگری میباشد. موقعیت ساختمان هتل Akmani Botique در زمینی محصور بین دو ساختمان دیگر که یکی از آنها سفارت اسپانیاست واقع شده است. در خیابان محل پروژه تعداد فعالیت های فروشگاهی و کافی شاپ ها بر تعداد هتل ها غالب بوده و این امر کاربری زمین پروژه را به سمت تجاری و فروشگاهی سوق میدهد.

استراتژی معمار برای طراحی پلان و ساماندهی فضا های پروژه هتل Akmani Botique به این صورت بود که : زمین پروژه برای فعالیت تجاری در نظر گرفته شده و شرایط برنامه ریزی برای پروژه را به سمتی سوق میدهد که در طبقه همکف میل به سمت فضای تجاری بیشتر باشد. این گرایش به سمت تجاری در حرکت مردم و گردشگران در خیابان نیز به وضوح قابل مشاهده است . از این رو لابی و فضای تراس استقبال به عنوان فضاهای ورودی و دعوت کننده پروژه به میزان سه متر از روی سطح خیابان ارتفاع گرفته تا تمایل برای سرک کشیدن و دعوت عابران را به داخل محدود نماید.

استراتژی طراحی نمای ساختمان نیز به دو دستورالعمل خلاصه میشود. اول اینکه با توجه به ریز دانه بودن توده های اطراف ، طراحی نما به صورت یکپارچه نبوده و. به بخشهایی تقسیم میشود که در نتیجه با محیط پیرامون خود تعاملاتی را خواهد داشت. دوم اینکه با حرکت های پر رنگ و با کنتراست اما با توجه به مساحت پروژه بزرگ و قوی در نمای ساختمان ، تمرکز و دید عابران را به سمت ورودی جذب و نمادی برای پروژه ایجاد نماید تا شاخصی برای یاد آوری و نشانه گذاری پروژه گردد.

اینستاگرام : https://www.instagram.com/archcal

کانال تلگرام : https://telegram.me/archreport_ir

اپلیکیشن تقویم معماری :  https://cafebazaar.ir/app/com.archreport.cal

ورود به گزارش معمار

رمز عبور را فراموش کرده ام | ثبت نام در سایت